marți, 9 februarie 2010

Semne, superstitii si simboluri sau autosugestie?



Traim intr-o lume in care oamenii se tem prea mult de orice. Isi construiesc zei si personaje pentru ca se simt atat de singuri si neajutorati. Mos Craciun sau Valentine la voi ma refer.
Vad simboluri in imagini si imagini in simboluri, cauta sa se fereasca de anumite lucruri si observa semne in orice. Isi conduc vietile dupa semne, superstitii si simboluri.
Cei superstitiosi spun ca fug de numarul 13,altii sustin ca le poarta noroc. Iuda a fost al treisprezecelea la masa in Cina Cea de Taina si stim prea bine ce a facut. De aici nebunia. Daca o lumanare se stinge, e sigur un spirit rau prin apropiere. Daca te mananca palma dreapta, o sa iei bani. Daca te mananca stanga, o sa dai bani. Daca te mananca ambele, e timpul sa-ti spui “ce-am luat pe mere am dat pe pere”. Uita-te bine in palma dreapta cand te mananca si numara X-urile de acolo. Atatia copii vei avea. Sa nu te miri daca te trezesti cu 16 plozi in ograda.

Cand vezi o pisica neagra prin fata ta, fa trei pasi inapoi. Daca esti mai creol din nascare si un motan te vede, cu siguranta nu va face trei pasi inapoi. Vezi, semn ca e timpul s-o lasam mai moale cu superstitiile. Cand vezi o bufnita pe un stalp, va muri cineva. Am vazut odata o bufnita buclucasa si m-am speriat. A doua zi dimineata murise cineva. Am gasit bufnita cu picioarele in sus. Imaginati-va in loc de bufnita trei pescarusi care va survoleaza spatiu situat deasupra capului. Se spune ca va muri cineva, iar.

Mergi linistit pe strada si vezi o moneda. Daca e cu pajura deasupra, las-o acolo ca aduce ghinion. Ridic-o numai daca vezi capul. Iti voi da un sfat: ridic-o oricum ar fi, chiar si daca vei fi putin ghinionist. E criza. Simti ca te fugareste un spirit rau? Intra repede intr-un cerc si vei fi protejat. Pentru Arhimede n-a functionat deloc treaba asta, fiind omorat si in cercuri, la Siracuza…


Ajung astfel la o poveste simpatica si interesanta din lecturarea careia am avut de tras cateva concluzii.Va las si pe voi sa clatiti ochii.

Daca un fluture alb iti intra in casa si zboara deasupra ta, vei muri.

De aici nebunia…

Stateam cuminte pe o canapea cam jerpelita si ma uitam spre tavan. De mult tot zic sa schimb afurisitele alea de becuri clasice, sa fiu si eu un pic mai eco. Se si prajesc multe insecte zburatoare pe ele, care cred ca vin sa ia lumina, cum facem noi de Paste. N-am cum sa le impiedic si pace. Odata ma uitam la paianjenul din colt, cat de meserias le face felul celor care scapa de fierbinteala becului. Am “oamenii” mei care lucreaza pentru mine, imi mai zic mandru cateodata. Utopii. Suna la usa sefa de scara si-mi povesteste cum i-a intrat ei frigul in oase. Marfa. Imi imaginam pe loc vantul zicandu-si “hmmm, ce oase frumoase, ia hai sa intru eu in ele”. Acolo s-a intalnit cu osteoporoza, au facut casa buna si si-au pus in cap amandoi sa rapuna baba. Nu-mi pasa. Cert e ca femeia vorbea, imi tinea usa intredeschisa si atunci a intrat nemernicul. Era alb, prafuit si innaripat. Un fluture.
Ma duc pe canapea si citesc inceputul articolului pe care inca nu l-am terminat. Interesant. Dar eu nu cred in superstitii. Scurt pe doi. Ajung pe la mijloc si dau de partea cu fluturele. Sunt lucrat psihologic, mai ceva decat cu o flacara violet. Nu spun violeta, pentru ca e invariabil. Am transpirat tot. Stiu ca undeva, in casa mea, e un fluture alb dornic sa-mi zboare deasupra scafarliei. Nu ma voi mai misca de acolo, de teama sa nu-mi cada un drob de sare in cap. Ba hai sa ma misc, ca in trup sanatos sta si o minte sanatoasa. Caut un atlas cu fluturi, gasesc unul care-i seamana leit individului si ma duc sa i-l arat “omului” meu. L-a memorat bine si-l va termina in cateva secunde, pana sa apuce sa zboare sprinten la jumatate de metru departare de vertexul meu. N-am pus geana pe geana si spre dimineata, am atipit cateva ore. Cand ma trezesc, “omul” meu de nadejde din coltul din dreapta, sus, era terminat. Trecuse fluturele deasupra lui…

Simteam deja streangul pus in jurul gatului. Se tot strangea. O sa dispar ca un nimeni, nici macar ca un om obisnuit, nu mai zic erou. Ma va omori un fluture. Cat sa mai stau treaz, fugind de el? Ma cufund in aceeasi canapea jerpelita, devenind totuna cu ea. Becurile aprinse se vad vag prin grilajul genelor. De nicaieri, un fluture vine calm, cerceteaza atent toata camera, face trei ocoluri deasupra mea si apoi se aseaza pe un bec, intinzandu-si aripile. A facut ce trebuia sa faca, pentru ce venise.

Am de atunci asa o senzatie ciudata, ca de om viu viitor mort. N-am crapat inca, dar m-a lucrat frumos psihologic. Fluturele. Ce inseamna sa te lasi prea mult influentat de toate semnele, simbolurile si zborurile unor innaripate aparent inofensive...Oare daca nu citeam undeva ca daca un fluture alb zboara deasupra ta vei muri, mai venea fluturele la mine? Sunt prea multe prostii pe care omul le face singur. Semne, superstitii si simboluri.

Nu va mai iesi din casa: Ianis

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu rade de prostia din jurul tau, ia atitudine!

Nu rade de prostia din jurul tau, ia atitudine!

Fara Perdea spunem lucrurilor pe nume

Si tot despre mine...

My Birthflower POINSETTIA

"Also known as the Christmas flower, legend has it that poinsettias began as a humble weed. When a little girl – with no means for a grander gift – placed weeds on a church alter, they turned into brilliant red blooms. Symbolizing good cheer and merriment, this December birth flower is a fitting tribute to December`s joyful celebrations."

joy to the world :))