joi, 25 martie 2010

Comunicarea si specialistii comunicarii

 Antreprenorul!Cel care nu stă prea mult pe gânduri şi se aventurează mai ceva ca Indiana Jones în jungla business-ului. Aflam mai multe despre acest tip, pentru a-i putea face un "portret-robot", aşa că o sa vedem cum raspund câţiva dintre cei mai cunoscuţi antreprenori de la noi la un set de întrebări, si anume:

Care este proiectul cel mai drag ţie şi cum l-ai construit din punctul de vedere al comunicării? Ai întâlnit obstacole din acest punct de vedere? Cum le-ai depăşit?
Care ar fi, în opinia ta, elementele de comunicare indispensabile unui proiect pentru a avea succes?

Nume: Dragoş Mănac
Companie: Self Employed
Funcţie: Business Advisor to Technology Startups

Nu am un proiect preferat. Comunicarea am făcut-o eu, în mare parte, cu ajutor din partea unor prieteni specializaţi. Cred că e suficient să vrei să comunici şi să o faci cât se poate de structurat şi util pentru ceilalţi. E important să ştii să împachetezi mesajul şi să nu te laşi orbit de nevoia de a-l promova. Restul merge de la sine.

Depinde de proiect foarte mult. Avem corporaţii de top din România ai căror propietari nu au fost fotografiaţi niciodată. Asta spune unele lucruri, în principal că deseori e mai bine să fii în întuneric decât la vedere. Ceea ce nu poate însemna decât că ascunzi ceva (varianta 1) sau că expunerea publică este dăunătoare (varianta 2). E neplăcut, însă întâlnim ambele situaţii, în mare parte datorită mediului, care e produsul societăţii şi culturii locale din ultimele câteva sute de ani.
Revenind, atunci când vrei să comunici, cred că trebuie să nu uiţi niciodată:

• Să explici repede şi clar despre ce e vorba (produs, serviciu, idee, promoţie, orice)
• Să exprimi totul cât mai clar şi mai concret (fără unicorni, curcubee şi simţăminte artistice)
• Să gândeşti prin prisma cititorului, nu a nevoii tale de comunicare
• Să oferi ceva util sau cel puţin amuzant.
• Să ai mereu o poveste; ideal este ca toată promovarea să fie o poveste. Dacă nu se poate, e necesar să ai măcar o poveste de susţinere.
• Să ai un scop şi o finalitate definită: prezinţi ceva şi ceri ceva la schimb. Evident, nu uita să spui care sunt beneficiile şi cât costă.
• Să fii extraordinar, ieşit din comun. Trebuie să încalci reguli, să-i încânţi pe unii şi să-i iriţi pe alţii. Comunicarea pe care o acceptă toţi este cea total mediocră. Nu fi prins în capcana siguranţei dată de acceptarea universală.
• Să nu ai greşeli gramaticale şi să respecţi eticheta mediului în care comunici. Încalcă asta şi o să pari o caricatură în faţa tuturor.

Nume: Vlad Stan
Companie: Seed Money
Funcţie: Business Advisor

Sunt un om care se uită mai mult la viitor decat la trecut, deci cele mai importante pentru mine sunt cele în care sunt acum. http://trigwee.com şi http://seedmoney.ro. Cel mai dificil este pentru @trigwee, pentru că abordează o piaţă globală şi este prima dată când sunt implicat într-un proiect internaţional.
Cred că trebuie să ţină cont de puterea social media. Mediile tradiţionale sunt vechi, scumpe şi ineficiente pentru un startup.


Nume: Andrei Roşca
Companie: bookblog.ro
Funcţie: Owner bookblog.ro

 Bookblog.ro este. Construirea de branduri şi comunicarea lor presupune un efort susţinut şi pe termen lung. E greu de spus cum l-am construit, fiindcă procesul nu s-a terminat. Însă eu cred foarte puternic în poveşti şi în nevoia oamenilor de le asculta şi a se regăsi în ele. Şi cred că cel mai puternic canal de comunicare pentru bookblog.ro a fost exact acesta: am scris o poveste şi am făcut-o publică. Încă facem asta. Şi mai cred că lumea are nevoie de eroi. Iar uneori, doar uneori şi cu foarte mare grijă, o organizaţie poate deveni un astfel de erou.
Povestea cuplată cu word-of-mouth. Restul sunt detalii.

Nume: Bobby Voicu
Companie: RevvNation.com
Functie: Fondator RevvNation.com

Cel mai drag proiect? Cred că RevvNation. Fiecare proiect, la vremea sa, mi-a fost drag, dar în RevvNation simt că folosesc tot ceea ce ştiu, că în fiecare zi am o provocare nouă (de la oameni de cunoscut, la momente de cădere din care trebuie să îmi revin şi până la experienţa în diferite domenii pe care trebuie să o folosesc într-un singur scop).
Deschiderea către comunicare :) Majoritatea celor pe care îi ştiu implicaţi în diferite proiecte nu comunică de frica concurenţei, de teama de a fi luaţi peste picior şamd.

Nume: Costin Oane
Companie: BroHouse
Functie: Managing Partner / Creative Director


Au fost foarte multe proiecte în care m-am implicat şi în care am investit pasiune, energie, însă cel mai drag este cu siguranţă studioul de creaţie pe care l-am înfiinţat - BroHouse. Din punct de vedere al comunicării am investit exclusiv în networking şi social media. Nu pot spune că am întâmpinat obstacole pe acest segment, deoarece am încercat permanent să ne îmbunătăţim imaginea şi să ne adaptăm tonul de comunicare odată cu evoluţia afacerii.
Networking-ul. Fie că e vorba de întâlniri face-to-face sau social media, interacţiunea constantă cu oamenii a devenit vitală pentru succesul oricărei afaceri, indiferent de dimensiuni. În special ca antreprenor sau viitor antreprenor este foarte important să faci parte dintr-o reţea de business, să întâlneşti cât mai mulţi oameni, să stabileşti reţele de contacte. Mai mult, networking-ul este şi o metodă foarte bună de informare şi feedback.


Nume: Vlad Bălan
Companie: RevvNation.com
Functie: Product Manager

În momentul de faţă, Revvnation, dar acolo e juniorat :) În afară de asta, cel mai drag îmi este RPMGO, un blog relativ de succes. Ţinând cont că se adresează pieţei din afară (în special US), unde blogging-ul este deja un mediu legitim, din punct de vedere al comunicării nu am întâmpinat mari obstacole, singurul fiind poate locaţia, adică România.
Să ştii cui te adresezi exact şi cum faci asta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu rade de prostia din jurul tau, ia atitudine!

Nu rade de prostia din jurul tau, ia atitudine!

Fara Perdea spunem lucrurilor pe nume

Si tot despre mine...

My Birthflower POINSETTIA

"Also known as the Christmas flower, legend has it that poinsettias began as a humble weed. When a little girl – with no means for a grander gift – placed weeds on a church alter, they turned into brilliant red blooms. Symbolizing good cheer and merriment, this December birth flower is a fitting tribute to December`s joyful celebrations."

joy to the world :))