Studiul realizat de B&P Brandivia si de GfK Romania analizeaza felul in care utilizatorii produselor si serviciilor sunt diferiti sau se aseamana unii cu ceilalti, cum se construiesc comunitatile din jurul brandurilor si care sunt factorii care le influenteaza.
“Oamenii sunt adesea mai interesati de legaturile sociale care deriva din afilierea la un anumit brand decat de brandul in sine sau de caracteristicile sale strict rationale, functionale. Pentru a construi si a mentine comunitati de brand puternice, companiile trebuie sa inteleaga nu doar nevoile individuale ci, din ce in ce mai mult, si pe cele sociale ale publicurilor lor. Succesul unui brand depinde in tot mai mare masura de felul in care reuseste sa creeze si sa dezvolte comunitati puternice de consumatori”, spune Cosmin Alexandru, Managing Partner B&P Brandivia.
Coca-Cola se dovedeste a fi brandul cu cea mai puternica comunitate in Romania, fiind indeaproape urmat de Milka si Jacobs Kronung. Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, 3 dintre ele fiind marci de rasfat - cafea si ciocolata. Singurele exceptii sunt principalii jucatori din telecom prezenti pe piata locala – Orange, aflat pe locul 4 si Vodafone, pe pozitia 10.
Marcile din domeniile auto sau financiar se plaseaza doar in partea a doua a topului, Dacia fiind brandul cel mai puternic din industria auto (locul 21) si BCR brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiar (locul 24).
Marcile au fost evaluate in acest raport tinand seama de cateva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis – rezervat, pionier – sustinator, functional – emotional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunitatilor de brand: puterea relatiei cu marca, sentimentul de apartenenta, ritualuri si traditii, precum si responsabilitatea morala a comunitatii.
Coca-Cola a castigat o pozitie mai puternica decat Milka si Jacobs Kronung in principal datorita notorietatii mai puternice a logo-ului, a evenimentelor sau povestilor in care marca este implicata: 28% dintre respondenti isi amintesc evenimente legate de marca, iar 22% pot vorbi despre situatii personale in care marca a jucat un rol important. Pe de alta parte, Jacobs Kronung se remarca prin mai multi consumatori implicati in mod activ in a retine membri in comunitatea marcii - 25% dintre cei chestionati ar incerca sa ii descurajeze pe cei care ar vrea sa renunte la Jacobs Kronung.
Singurul brand 100% romanesc prezent in top 10 este Poiana, care ocupa locul 6, remarcandu-se fata de Milka printr-un atasament si o identificare cu comunitatea consumatorilor usor mai scazute, avand mai putini admiratori decat Milka si o notorietate mai scazuta a sloganului si a logo-ului.
Acelasi studiu a fost realizat in prima parte a anului si in Ungaria de catre B&P Braun & Partners Ungaria si GfK Ungaria si a evaluat cele mai puternice branduri din tara vecina.
skip to main |
skip to sidebar
joy to the world :))
marți, 25 mai 2010
Nu rade de prostia din jurul tau, ia atitudine!
Fara Perdea spunem lucrurilor pe nume
Si tot despre mine...
My Birthflower POINSETTIA
"Also known as the Christmas flower, legend has it that poinsettias began as a humble weed. When a little girl – with no means for a grander gift – placed weeds on a church alter, they turned into brilliant red blooms. Symbolizing good cheer and merriment, this December birth flower is a fitting tribute to December`s joyful celebrations."
joy to the world :))
Oricine merita o pauză!RESPIRĂ
Despre mine
Facebook Badge
Lista mea de bloguri
Un zambet va rog!
E chiar simplu, lasa grijile maine vei avea altele noi, zambeste, mai gusta din frumusetea vietii!
Hrana pentru suflet
Ce mai citesc pentru a trai bine!
Citesc deci exist!
FIND OUT MORE ABOUT YOURSELF
Check Page Rank of any web site pages instantly: |
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service |
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu